Typowi i nietypowi partnerzy dla firmy
Dopóki firma działa w tak zwanej skali mikro, czyli nie zatrudnia żadnych pracowników lub są to dosłownie pojedyncze osoby, wszystkie kwestie związane z obsługą jej działalności jest w stanie niemal zawsze obsłużyć sam właściciel. Nawet już jednak na tym etapie wielu przedsiębiorców decyduje się na outsourcing niektórych kwestii, w tym przede wszystkim księgowości. W praktyce jednak pojawia się bardzo wiele różnych ciekawych aspektów działalności firmy, które w przedsiębiorstwach małych i mniejszych warto jest organizować wraz z partnerami zewnętrznymi.
Księgowość
Wspomniana we wstępie księgowość to przykład wręcz idealny, ponieważ rachunkowość to dla większości przedsiębiorców czarna magia. Usługi biura rachunkowego dla małej firmy są zazwyczaj bardzo tanie, a pozwalają przedsiębiorcy całkowicie zapomnieć o tym aspekcie prowadzenia jego działalności. Jest to jednak tylko czubek góry lodowe. Czubek w dodatku bardzo oczywisty.
Promocja i Internet
Promocja i Internet to w dzisiejszych czasach zazwyczaj to samo. Można się nią zajmować samodzielnie, ale kto potrafi w dzisiejszych czasach stworzyć dobrą stronę internetową, zapewnić jej hosting i skuteczną promocję? Wiele takich osób raczej nie ma. Koszty nawiązania współpracy z freelancerami czy małymi agencjami kreatywnymi nie są wysokie, a ich ograniczone wsparcie to więcej niż typowa firma realnie potrzebuje.
Internetowy kantor wymiany walut
Wymiany walut oczywiście nie obsłużymy sami, ale większość firm zdaje się tutaj na usługi banków, które automatycznie przeliczają waluty. Koszty takich operacji są niestety dość wysokie i chociaż można je wpisać w koszty prowadzenia działalności gospodarczej, jest to tylko niewielkie pocieszenie.
Alternatywą dla tego rozwiązania jest kantor online gieldawalut.com. Taki kantor internetowy jest w stanie obsługiwać bez żadnej różnicy osoby prywatne i przedsiębiorstwa, a jego działanie jest wyjątkowo proste. Zakładamy konto w kantorze i podpinamy do niego nasze rachunki firmowe. Rachunki te pozwolą na pobieranie jednej waluty i uzyskiwanie drugiej waluty. Koszty są znikome, ponieważ ograniczają się do opłat za przelewy wewnętrzne w naszym banku (zwykle 0 złotych) oraz składają się z prowizji od każdej transakcji. Typowa prowizja w klasycznych kantorach to kilka procent. W kantorach działających w sieci bardzo rzadko przekracza 1% dla typowych walut.